صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۱۱

امروز: ۲۹ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Sep) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: فرماندار همدان با بیان اینکه این شهرستان در حوزه کشاورزی محصولات مرغوبی از جمله سیر تولید می‌کند بر پیگیری‌ها برای ایجاد شهرک سیر تأکید کرد و گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق و توسعه فرآوری و صادرات باید این محصول شهرت جهانی پیدا کند.
به گزارش هگمتانه، مسلم مخفی روز یکشنبه در نشست با دهیاران همدان و آیین رونمایی از پوستر جشنواره سیر و موسیر، اظهار کرد: توسعه روستاها باید در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی به صورت هم‌زمان انجام شود.
وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی اتفاقات بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم، افزود: مسائل فرهنگی روستا نباید فراموش شود چرا که روستایی مناسب برای زندگی است که دارای مسجد فعال، کتابخانه مناسب، فضای ورزشی و دیگر اماکن فرهنگی و اجتماعی باشد. مخفی با بیان اینکه پویایی اقتصاد روستا عامل مهم ماندگاری مردم در روستا است، یادآور شد: نشان سازی محصولات کشاورزی روستایی از اهمیت خاصی برخوردار است.
فرماندار همدان تصریح کرد: یکی از محصولات منحصر به فرد همدان که هم در بخش غذایی و هم دارویی بسیار کاربرد دارد سیر است.
وی اظهار کرد: امسال ششمین جشنواره سیر همدان برگزار خواهد شد و پیگیری‌های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک سیر انجام شده است.
به نقل از کانال اطلاع رسانی فرمانداری همدان، مخفی با تأکید بر اینکه شهرک سیر باید در همان به عنوان خاستگاه و محل تولید این محصول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این شهرک موجب فرآوری این محصول، صادرات مناسب و دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی خواهد شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: